Što je pravobraniteljstvo?
Pravobraniteljstvo na području osiguranja je osnovano pri Hrvatskom uredu za osiguranje kao neovisno i samostalno tijelo za izvansudsko rješavanje sporova između podnositelja žalbe i društava za osiguranje, kao i za informiranje potrošača i drugih zainteresiranih osoba o načinima sudskog i izvansudskog rješavanja sporova iz osiguranja.
Pravobranitelj se bavi slučajevima kršenja kodeksa osiguravateljne i reosiguravateljne etike.
Uloga pravobranitelja
Pravobranitelj se bavi slučajevima kršenja kodeksa osiguravateljne i reosiguravateljne etike.
Pravobranitelj odlučuje u izvansudskom postupku o sporu između podnositelja žalbe i društva za osiguranje kod kojeg podnositelj žalbe tvrdi da je društvo prekršilo Kodeks osiguravateljne i reosiguravateljne etike.
Pravobranitelj nije ovlašten za rješavanje i odlučivanje u sporu ako između podnositelja žalbe i društva za osiguranje već teče parnica pred nadležnim sudom.
Pravobranitelj nije ovlašten za odlučivanje u imovinsko-pravnom sporu između podnositelja žalbe i društva za osiguranje.
Pravobranitelj dakle odlučuje da li je neko konkretno postupanje društva za osiguranje u suprotnosti sa osnovnim načelima Kodeksa poslovne osigurateljne etike i drugih dobrih poslovnih običaja.
Kako podnijeti žalbu pravobranitelju
Žalba se podnosi:
- u pisanom obliku, mora biti dokumentirana i potpisana,
- u roku od 1 godine od postupanja, odnosno propusta društva za osiguranje za koje podnositelj žalbe tvrdi da predstavlja kršenje Kodeksa,
- tek ukoliko je prethodno donesena konačna odluka u internom postupku društva za osiguranje.
Svoje žalbe stranke mogu uputiti Pravobraniteljstvu u pisanom obliku poštom na adresu, putem e-maila ili faxom.
Obrazac žalbe koja se upućuje pravobranitelju može se pronaći na sljedećem linku: https://huo.hr/hr/zastita-potrosaca/pravobranitelj-na-podrucju-osiguranja