Na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu provedeno je istraživanje o percepciji studentske populacije o životnom osiguranju. Anketom su obuhvaćena razmišljanja studenata o financijama i riziku te njihov pogled na životno osiguranje i njegove vrste.

Tko su uopće pripadnici generacije Z?

Generaciju Z predstavljaju osobe koje su rođene između otprilike 1996. i 2010. godine, a karakterizira ih tehnološka adaptivnost te globalna orijentiranost. Generacija Z izrazito cijeni individualnost i uspjeh, a od njihovih prethodnika razlikuje ih to što u svakoj domeni života zahtijevaju transparentnost, ekološku osviještenost i društvenu odgovornost.

Sudionici istraživanja

U istraživanju je sudjelovalo 126 ispitanika u dobi od 17 do 26 godina. Tri četvrtine ispitanika završilo je gimnaziju, a dominantni izvor prihoda predstavlja im financiranje od strane roditelja. Polovina ispitanika odrasla je u Gradu Zagrebu, dok je ostatak ispitanika najveći dio života proveo pretežito u malom ili srednjem mjestu (do 50.000 stanovnika).


Ispitanici se o temama povezanim s financijama informiraju dominantno na internetu (73,8%) na putem raznih portala i društvenih mreža. 51,6% ispitanika smatra da osrednje upravlja svojim financijama, dok ih samo 4,7% smatra kako uopće ne upravljaju vlastitim financijama.

Razmišljanja o budućnosti

Polovina ispitanika ističe kako često razmišlja o budućnosti - gdje žele jednog dana biti, gdje će živjeti i što će postići. Trećina si redovito postavlja ciljeve i planira kako će ih ostvariti te osvještava što im se sve može naći na putu i kako će to prevenirati ili riješiti.


Što se tiče stavova o nepredvidivim situacijama, 37% mladih često razmišlja o nepredvidivim situacijama i nesrećama, dok ih 33% smatra da se nesreće događaju i oni ništa ne mogu napraviti po tom pitanju. Ostatak, njih 30% razmišljat će o nesrećama tek kad se one dogode.

Stav o životnom osiguranju

95,2% ispitanika zna što je životno osiguranje, 81,7% ga smatra korisnim i 78,6% se izjasnilo kako će ga u budućnosti koristiti. Međutim, 93,7% ispitanika trenutno nema ugovoreno policu životnog osiguranja. Razlog tome nalazi se u činjenici da većina mladih trenutno ne zarađuje dovoljno novca da bi mogli početi razmišljati o ulaganju viška.

 

Također, mladi zahtijevaju i jednostavnije razumijevanje i ugovaranje police osiguranja, manje sitnih slova i veću transparentnost podataka. Osim toga, voljeli bi imati veću mogućnost personalizacije police te fleksibilnost prilikom ugovaranja trajanja police osiguranja.

Gotovo polovica ispitanika smatra da na tržištu postoje profitabilniji i atraktivniji financijski proizvodi - ulaganje u investicijske fondove. Osim investicijskih fondova, mladima je privlačno ulagati i na tržištu kapitala. Međutim, ako govorimo o sigurnijim ulaganjima, mladi tu svakako ističu dobrovoljne mirovinske fondove.

 

Za kraj, podatak koji možda malo iznenađuje - više od dvije trećine mladih policu osiguranja preferira sklopiti uživo, u uredima društva za osiguranje.